O edulab

Jesteśmy kameralną, małą szkołą z wyboru - nie mamy planów tworzenia edukacyjnego giganta, ponieważ głęboko wierzymy, że to właśnie mała szkoła najlepiej wspiera rozwój uczniów bazując na bezpośrednich relacjach dzieci z nauczycielami, poczuciu bezpieczeństwa i indywidualizacji procesu nauczania.
Nasze funkcjonowanie opiera się na szacunku do uczniów, współpracy z rodzicami oraz otwartości na konstruktywne inspiracje.

 

Nasze cele

Sample image

Chcemy, żeby nasz uczeń:

  • czuł się akceptowany i szanowany, akceptował i szanował innych
  • rozwijał się wszechstronnie, w swoim tempie
  • myślał samodzielnie i krytycznie
  • uczył się świadomie i brał współodpowiedzialność za naukę
  • był twórczy i kreatywny
  • był rzetelny i uczciwy 
  • aktywnie włączał się w życie szkolne i obywatelskie

 

 

Co nas wyróżnia?

Tradycyjna szkoła opiera się na założeniu, że wszystkie dzieci w tym samym wieku mają podobne możliwości rozwojowe. Nie bierze ona pod uwagę indywidualnych różnic, dochodzących nawet do 4 lat. Oznacza to dokładnie tyle, że dziecko chodzące do I klasy niektóre umiejętności może mieć rozwinięte na poziomie 9 - latka, a inne – na poziomie 5 - latka. Program nauczania dostosowany jest do przeciętności – czyli nie korzystają na nim ani dzieci uzdolnione, ani te z trudnościami w uczeniu się.

Dajemy naszym uczniom możliwość uczestniczenia w nauce, a nie tylko słuchania prelekcji. Tworzymy przyjazne, kameralne warunki pracy, zachęcamy do dotknięcia, spróbowania, eksperymentowania, sprawdzenia, jak to działa. To jest najskuteczniejszy sposób uczenia się dzieci. Dlaczego tak rzadko stosowany? Pewnie dlatego, że wymaga od nauczycieli większego wysiłku i zaangażowania. Na szczęście nasi nauczyciele lubią się angażować, lubią tworzyć, a nie odtwarzać. Satysfakcją naszych nauczycieli nie jest święty spokój, ale to, że dzieciaki nie chcą przerywać zajęć, bo tyle się na nich dzieje.

 

O modelu nauczania

Żeby przyroda przemówiła do dzieci nie wystarczą piękne tablice edukacyjne. Trzeba uruchomić fermę mrówek, przynieść dzieciom na zajęcia dżdżownicę albo żabę, pobiegać po lesie w poszukiwaniu różnych rodzajów liści, pójść na pole i zobaczyć, jak rośnie marchewka. Żeby dzieci pokochały czytanie książek, trzeba czytać je wspólnie, i tak je dobierać, aby dzieci nie mogły się doczekać ciągu dalszego. Ciągle szukać związku między tym, czego dzieci uczą się w naszej szkole, a otaczającą je rzeczywistością. Lubimy ze sobą dyskutować, szukać wielu możliwych rozwiązań i zachęcać do stawiania pytań.

Nasi uczniowie odwiedzają zaprzyjaźnioną stadninę koni, w której mieszkają konie trenowane do hipoterapii, a więc znające pracę z dziećmi.
Dzieciaki uczestniczą w zajęciach plastycznych, eksperymentując z różnymi materiałami i narzędziami, poznając różne możliwości, ale przede wszystkim przekonując się, że jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia.

Wszystkie dzieci uczestniczą w zajęciach pod tytułem „Ćwiczenia z myślenia”. Jest to metoda dociekań filozoficznych, służąca rozwijaniu umiejętności samodzielnego, krytycznego i odpowiedzialnego myślenia, otwartości poznawczej, rozwijaniu osobistych zainteresowań oraz wrażliwości społecznej, moralnej i estetycznej. Chcemy, aby nasi absolwenci umieli i chcieli zadawać pytania, byli ciekawi otaczającej ich rzeczywistości, a jednocześnie chcemy nauczyć ich analizowania tej rzeczywistości, stawiania tez i znajdowania potwierdzających je argumentów bądź argumentów pozwalających je odrzucić.

Pięć razy w tygodniu odbywają się zajęcia z języka angielskiego, a od klasy IV dodatkowy język obcy, wybór którego będzie konsultowany z rodzicami.
Jeździmy na wycieczki, do muzeów, galerii, teatrów, odkrywamy, poznajemy i integujemy się, bo z własnego doświadczenia wiemy, że podstawówkowe przyjaźnie zostają na całe życie.

Wyróżnia nas także to, że bardzo chcemy z Państwem rozmawiać – poznawać Wasze pomysły dotyczące szkoły, systematycznie informować Was o postępach Waszych dzieci, być z Wami w stałym kontakcie.

Drobna inspiracja - Szkoła dla zwierząt

Pewnego razu zwierzęta postanowiły uczynić coś nadzwyczajnego, by stawić czoło problemom "nowego świata". Zdecydowały się więc otworzyć nową szkołę.

Przyjęły, że w programie nauczania znajdzie się bieganie, wspinaczka, pływanie i latanie. Aby ułatwić sobie sprawowanie kontroli nad realizacją programu, każde zwierzę zostało objęte nauką wszystkich przedmiotów.

Kaczor wyśmienicie pływał - mówiąc szczerze, lepiej od własnego instruktora, jednak ledwo radził sobie z lataniem, a najgorzej szło mu bieganie. Ponieważ biegał bardzo wolno, musiał zostawać po zajęciach, co więcej, musiał zarzucić pływanie, by ćwiczyć biegi. Trwało to dopóty, dopóki nie otarł sobie płetw, przez co w pływaniu był już przeciętny. Przeciętność była jednak w szkole absolutnie do przyjęcia, więc nikt się tym nie przejmował - poza kaczorem, oczywiście.

Królik zaczął świetnie - biegał najlepiej w klasie, przeżył jednak załamanie nerwowe, ponieważ musiał nadrabiać braki w pływaniu.

Wiewiórka nie miała sobie równych we wspinaczce, dopóki nie padła ofiarą frustracji przy lekcji latania, kiedy to nauczyciel kazał jej wzbić się w powietrze z ziemi, zamiast wylądować z czubka drzewa. Przez forsowny trening zesztywniały jej łapki, w związku z czym ze wspinaczki dostała trójkę, a z biegania dwa.

Orzeł był trudnym dzieckiem, toteż karano go surowo, by utrzymać go w ryzach. Podczas lekcji wspinaczki prześcignął wszystkich, pierwszy wdrapując się na szczyt drzewa, z tym że nalegał, by stosować własną metodę, aby tam dotrzeć.

Pod koniec roku jakiś nienormalny węgorz, który potrafił nie tylko doskonale pływać, ale także biegać, wspinać się i odrobię fruwać, jako uczeń z najwyższą średnią wygłosił mowę pożegnalną.

Z dala od szkoły trzymały się psy stepowe. Uchylały się też od płacenia na nią podatków, ponieważ administracja nie chciała włączyć do programu lekcji kopania dołków i rycia nor. Oddały swoje pociechy do terminu u borsuka. Później zgadały się ze świstakami i susłami i założyły własną, dobrze prosperującą szkołę.

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz do nas!

  • Telefon:  605 449 412
Polub nasz profil Facebook i bądź na bieżąco!


Google+